Heb je vragen?

Hier vind je het antwoord

Benieuwd hoe en vanaf wanneer je kaarten kunt kopen? Of vraag je je af of je geld terug krijgt als de voorstellingen niet door kunnen gaan? Het antwoord op deze en andere vragen vind je op deze pagina.

Hoe kan ik bestellen?

De voorverkoop start op zaterdag 11 oktober 2025 om 19.00 uur. Je kunt vanaf dan kaartjes kopen via onze bestelsite.

Zoals je gewend bent zijn er meerdere voorstellingen. Vrijdag 28 november is de première om 20.00 uur. Op zaterdag 29 november zijn er voorstellingen om 11.00 uur, 13.00 uur, 15.00 uur, 17.00 uur en 19.00 uur. Op zondag 30 november kun je kiezen uit 11.00 uur, 13.00 uur en 15.00 uur.

Na het afronden van je bestelling ontvang je een bevestigingsmail met de kaartjes. Ongeveer een week voor de voorstellingen ontvang je nog een mail met informatie. Let op! Soms komen deze mails in de spam.

Krijg ik mijn geld terug als de voorstellingen niet doorgaan?

De organisatie heeft het recht om, als zij zich daartoe genoodzaakt of gedwongen ziet (bijvoorbeeld in verband met door de overheid gestelde eisen), de voorstellingen te annuleren. In dat geval vindt restitutie plaats van € 10,00 per aangekocht kaartje. De administratiekosten kunnen we helaas niet restitueren.

Waar is de ingang?

De ingang voor de theatershows is via de overdekte voetgangerspassage. Wil je graag vooraf of na de voorstelling lunchen of een iets drinken Bij Merel? Dat kan, maar maak dan even een reservering bij bijmereloirschot.nl. De ingang van Bij Merel is via het terras.

Is er een pauze tijdens de voorstelling?

Nee. De voorstelling heeft geen pauze. De voorstelling duurt ongeveer één uur.

Mag je zelf eten en drinken meenemen naar de theatershow?

Het is niet de bedoeling om zelf eten en drinken mee te nemen.

Moet ik voor ieder kind een kaartje kopen?

Ja, vanwege de brandweer moet iedere bezoeker een stoelnummer hebben, zodat we weten hoeveel personen én wie er in de zaal aanwezig is. De adviesleeftijd is 2 jaar.

Wat als ik per ongeluk te veel stoelen heb gereserveerd en heb afgerekend?

Houd er rekening mee dat het boekingssysteem gereserveerde stoelen een paar minuten reserveert. Ga je in de tussentijd naar een voorstelling van een andere tijd, en selecteer je daar stoelen? Dan onthoud het systeem dat ook. Dat betekent dat je daardoor misschien wel teveel stoelen in je winkelmandje hebt zitten. Check daarom áltijd goed, wat je afrekent. Gekochte stoelen kun je niet inwisselen. Je mag deze kaartjes wel zelf doorverkopen.

Wie wast de onderbroeken van Sinterklaas?

Goede vraag! Dat doet onze waspiet. En Sinterklaas is de beroerdste niet, als het écht nodig is, wast hij ze zelf.

Wat gebeurt er met alle tekeningen die de Sint en zijn pieten krijgen?

Deze worden opgehangen in het Werkpaleis op het kleinste huisje. En daarna bewaren we ze in de opslag.

Is Sinterklaas zenuwachtig voor de show?

Gezonde spanning is er natuurlijk altijd. Maar dat komt vooral omdat Sinterklaas enorm uitkijkt om iedereen weer te zien!

Is er een garderobe?

Jassen mogen niet worden meegenomen in de zaal. Je kunt je jas ophangen in de garderobe. Deze vind je voorafgaand aan de show in de hal van de Stoelendans. En tijdens de show worden ze verplaatst naar de foyer van Bij Merel. De organisatie is niet verantwoordelijk voor diefstal of verloren items.